Få hela storyn
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 19 April 2000, 10:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:30
Den 17 september är det premiär för tidningen Hennes heminredningstidning. Hennes Hem trycks i 110.000 ex i en första provomgång.
- Hennes Hem riktar sig till samma målgrupp som vanliga Hennes, säger Madeleine
Walles-Rosenhall, chefredaktör för Hennes Hem.
Som heminredningstidning får den en klart annorlunda position.
- Vi skriver för folk i åldern 20-45, med inte allt för mycket pengar, folk
som bor i lägenheter. Det finns ingen tidning för alla som bor på 15-20
kvadratmeter och är intresserade av heminredning.
Madeleine Walles-Rosenhall hoppas hitta annonsörer bland alla företag som har
något med hem att göra.
Premiärnumret ska innehålla 124 sidor och kosta 29 kronor. Den blir
lösnummersåld och får med 110.000 ex en betydligt högre upplaga än Hennes som
ligger på 65.000 ex. Faller det första provnumret väl ut, vill Hennes ge ut
tidningen kontinuerligt.
Rolf van den Brink