Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Henkel väljer Spotlight PR

Publicerad: 21 Januari 2009, 09:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23

Henkel Norden, med varumärken som Schwarzkopf och Barnängen, har valt Spotlight som ny pr-byrå efter en pitch. Det innebär att JMW tappar uppdraget.


Förutom Spotlight PR deltog JMW, Burston Marsteller, Star PR och Rita Platzer i pitchen.

- Vi är inte missnöjda med JMW. Men vi har jobbat med dem sedan 2005 och det är alltid bra med nytänkande. Därför initierade vi pitchen, säger Monica Nygren, Monica Nygren, informationschef på Henkel.

Kriterierna i pitchen var en kombination av marknads- och företags-pr, kunskap om nya medier och att byrån ingår i ett nordiskt nätverk, eftersom uppdraget omfattar hela Norden.

- Spotlight knöt ihop marknad- och företagspr på ett kreativt sätt. Dessutom tilltalades vi av deras fokus på säljdrivande pr, med en affärsmodell där kunden inte betalar om man inte når säljmålen.

Schwarzkopf och Barnängen är kända varumärken i Sverige. Däremot är namnet Henkel relativt okänt, något man nu vill ändra på tillsammans med Spotlight.

- Ett starkt företagsnamn hjälper att stärka produktvarumärkena. Kunderna ska veta att Henkel står för kvalitet, miljöengagemang och innovation.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.