Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Hemtex tappar marknadsdirektör

Publicerad: 14 December 2010, 10:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:28

Hemtex marknads- och försäljningsdirektör Mats Olsson lämnar företaget. Nyrekryterade Ted Bergström blir nu högsta ansvarig för Hemtex marknadsinsatser.


Mats Olsson kom till Hemtex våren 2009 och har arbetat med Hemtex omställning mot ett nyare sortiment som ska nå en mentalt yngre och designinriktad målgrupp.

Nu lämnar han företaget.

– Jag fick ett tydligt uppdrag från styrelsen att utveckla Hemtex varumärke och positionera det i en alltmer konkurrensutsatt hemtextilmarknad. I augusti i år lanserades nya Hemtex och nu återstår ett långsiktigt arbete med att vårda förändringen och förstärka ompositioneringen. När vi nu går in i ännu mer operativ fas känns det rätt i tid för mig att lämna min post, säger Mats Olsson i ett pressmeddelande.

I somras tillträdde Stockholm Design Labs vd Ted Bergström som marknadschef för Hemtex. Han får nu det högsta ansvaret för Hemtex marknadsföring eftersom den kombinerade tjänsten som Mats Olsson hade försvinner.

– Man skiftar profil på försäljningschefssidan och Mats lämnar oss. Ted Bergström är kvar som marknadschef, säger Manuel Ferrer, pressansvarig på Hemtex, till dagensmedia.se.

Hemtex är nu på jakt efter en nu försäljningsdirektör.

Hemtex omställningsarbete har hittills inte gett frukt ekonomsikt sett.Förlusten före skatt ökade till 66,4 miljoner kronor för det tredje kvartalet i år, jämfört med 53,2 miljoner kronor samma period i fjol.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.