Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Hemtex byter till Åkestam Holst

Publicerad: 6 Februari 2008, 08:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:57

Textilkedjan Hemtex har valt att jobba med reklambyrån Åkestam Holst. Målet är att förtydliga och förstärka varumärket.


Därmed slutar Hemtex att arbeta med Freddes Planet.

- Vi har jobbat på ett ganska likartat sätt de senaste fem åren. Eftersom vi också är inne i en fas där vi ska bredda sortimentet tyckte vi det var dags att titta över hur vi ska jobba framöver, säger Anders Jansson, vd på Hemtex.

Sex byråer ingick i pitchen, men vilka de är vill inte Anders Jansson avslöja.

- Efter noggrant övervägande landade vi på Åkestam Holst. De förstår väldigt väl vad vi vill göra.

Exakt hur Hemtex ska jobba framöver är ännu inte klart. Mediemixen består i dag av huvudmedierna dagspress och dr. Hemtex investerade förra året 88 miljoner kronor brutto i medier, enligt Sifo reklammätningar. Medieköpen ska vara oförändrade i år.

- Vi tror att vi kan skapa något nytt bara genom att se över mediemixen.

Enligt GfK hade Hemtex en marknadsandel på 28,4 procent för helåret 2007, vilket är 2,7 procentenheter lägre än 2006.

Hemtex jobbar sedan tidigare med mediebyrån Vizeum.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.