Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Hemma startar kundmagasin

Publicerad: 4 Februari 2009, 07:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:22

Hemmabutikerna utvecklar sin direktreklam till ett kundmagasin. OTW Publishing har fått uppdraget och första numret landar i brevlådorna på lördag.


Det nya magasinet ska komma ut fyra gånger per år och finansieras delvis av vitvarukedjans leverantörer och en något mindre upplaga än tidigare större dr-satsningar. Syftet är att fördjupa relationen till kunderna.

- Vi vill ge våra kunder ett större läsvärde och visa våra styrkor. Vi ger dem råd att välja rätt, inspiration och tips på vägen. Med magasinet kan vi utveckla vår kommunikation, som utgår från ledorden snabbt, smidigt och enkelt, säger Anna Rybecker, marknadsassistent och projektledare för magasinet på Hemmabutikerna.

Målgruppen är familjer och då främst kvinnor. Tidningen är ett sätt att utveckla kedjans kommunikation som annars fokuserar på vara och pris.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.