Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Hemma ser över varumärket och byråvalen

Publicerad: 15 Maj 2008, 12:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:48

Vitvarukedjan Hemma ser över varumärket och marknadsföringen. Företaget hoppas ha en ny varumärkesstrategi på plats i juni.


- Vi ser nu över vårt varumärke med hjälp av en konsult. Efter det ska vi titta närmare på vår kommunikation och våra samarbeten, säger reklamchefen Ru Puide Pettersson, som tillträdde i maj och har ett förflutet på Icas marknadsavdelning.

I dagsläget samarbetar Hemma med reklambyrån Tjugosex och mediebyrån Zenith. I mars började kedjan också jobba med pr-byrån Medial Kommunikation.

Ett mål för den framtida kommunikationen blir att bättre lyfta fram personalens kompetens.

- Våra butikssäljare vet verkligen vad de håller på med och det behöver vi bli bättre på att berätta, säger Ru Puide Pettersson.

Vitvarukedjan har omkring 110 butiker, varav 90 är handlarägda. Förra året var Hemmas medieinvesteringar 133 miljoner bruttokronor, enligt Sifo reklammätningar.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.