Nyheter
Hemma byter dansband mot rock
Publicerad: 10 september 2008, 09:20
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:41
Vitvarukedjan Hemma har ny varumärkesprofil och ny reklam. Den välbekanta Hemma-melodin är kvar, men det var inte ett självklart val. <b>Se filmen på Dagensmedia.se.</b>
- Först ville jag ta bort melodin eftersom jag tyckte att den kändes omodern. Men den är vad vi förknippas mest med, så vi beslutade att göra något bra av den i stället, säger Ru Puide Pettersson, reklamchef på Hemma sedan i maj.
Ur Dagens Media nummer 15. I stället för den vanliga dansbandsversionen hörs en rockigare version av Hemma-melodin i den kommande tv-reklamen. Och enligt Ru Puide Pettersson blir det fler varianter, alla signerade Oskar Magnusson som komponerade originalmelodin.- Jag kan tänka mig reggae- eller gospelversioner, och kanske bjällerklang till jul.
Hemmabutikerna har börjat jobba med Odd Scouts som kreativ byrå. Samarbetet med reklambyrån Tjugosex, som gör Hemmas dagspressannonser, har dock inte avslutats som det står i pappersutgåvan av Dagens Media.
Läs hela artikeln i dagens pappersutgåva av Dagens Media.