Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Hello Kitty blir tidning

Publicerad: 25 Augusti 2008, 03:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:42

Nu blir det pyssel, presenter och recept för svenska sexåriga flickor när Egmont Kärnan gör tidning av den populära kattungen.


Första numret av Hello Kitty. Hello Kitty-tidningen ska komma ut sex gånger per år och ha en upplaga på 25.000 ex. Det blir en aktivitetstidning med målarbilder, recept, pyssel, tester, utlottningar och presenter.

- Vi vill lansera tidningen brett och gör nu reklam i våra andra produktioner. Vi räknar också med att kunderna själva hittar Hello Kitty i tidningshyllorna, säger Marika Bark, affärsområdeschef på Egmont Kärnan.

I själva tidningen blir det, enligt Marika Bark, väldigt begränsat med reklam då den riktar sig till så små barn. Huvudsakliga målgruppen är flickor från sex år och uppåt.

- Men även pojkar och en hel del tonåringar och vuxna är som galna i Hello Kitty.

Hello Kitty-tidningen kommer framför allt att säljas som lösnummer, men om det går bra kan det bli aktuellt med en prenumerationsservice till nästa år.

Helena Engelbrecht

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.