Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Heinz tar in Jung

Publicerad: 8 April 2008, 12:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:52

Heinz inleder ett samarbete med pr-byån Jung. Jung blir huvudpr-byrå för Sverige, Danmark, Norge och Finland.


Det första uppdraget blir att lansera en helt ny produkt, men exakt vad det blir är hemligt än så länge.

- Det här känns jättekul. Varumärket Heinz har jag haft en relation till ända sedan jag var liten, och har det fortfarande. Det är ett roligt och starkt varumärke som nu väljer att satsa mycket på pr, säger Claes Bodén, vd på Jung.

I uppdraget ingår att sätta en långsiktig strategi.

- De är själva duktiga på pr och det var ett fantastiskt driv i pitchen. Men vi gillar krävande kunder, det är roligare att jobba så.

I arbetsgruppen på Jung ingår Claes Bodén, kundansvarig; Jesper Kling, strategiskt ansvarig; Annette Hallberg, projektledare; Henrik Hallberg, pr-rådgivare.

Dagens Media har sökt Sophie Rietz-Elvefors, marknadschef på Heinz.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.