Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Hårdporrföretag kapar SJs hemliga 95-kampanj

Publicerad: 30 Januari 2007, 09:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:12

Porrföretaget Nordic adult påstår att det är de som ligger bakom SJs påkostade kampanj.Samtidigt avslöjar SJ mer om "95"-kampanjen.- Det är oerhört olustigt att bli sammankopplad med pornografi, säger Mark Vadasz, presschef på SJ.


Den stora och påkostade marknadsföringskampanjen har haft "95" som enda budskap.

Det är, som Dagens Media tidigare berättat, SJ som ligger bakom den hemliga kampanjen.

- Ja, det handlar om en av SJs största förändringar i år, det är biljettsystemet som delvis ska göras om, säger Stina Gustafsson på Medial kommunikation, SJs pr-byrå.

Samtidigt skickar porrföretaget Nordic Adult ut pressmeddelanden - där de påstår att det är de som ligger bakom kampanjen:

"Den mytomspunna kampanjen 95 som den senaste veckan synts runtomkring Stockholm är en pre-lansering för vuxencommunityn www.nordicadult.com", skriver företaget i sitt pressmeddelande.

På sajten säljs hårdporrfilmer och avancerade sexleksaker.

- Usch vad hemskt, det känns oerhört osmakligt att bli sammankopplad med ett företag som ägnar sig åt pornografi, att ens bli nämnd i samma sammanhang är obehagligt, säger Mark Vadasz, presschef på SJ.

Dagens media har sökt Nordic adult.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.