Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Här simmar Alshammar för ATG

Publicerad: 6 Augusti 2008, 07:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:43

ATG är huvudsponsor av den svenska OS-truppen och har rullat igång OS-kampanjen. OS-stjärnan Therese Alshammar en nyckelroll i kampanjen, som har fått stå tillbaka något inför lördagens jackpot. <b>Se OS-filmen på Dagens Media.</b>


- Vi har sponsrat OS sedan 1979 då Olympiatravet startade och nu är vi huvudsponsor av Sveriges olympier och får ensamma utnyttja stjärnorna i våra kampanjer. Vi skänker en del av intäkterna från V75 till OS-truppen och det blir ett antal miljoner men det är värt pengarna, säger Nils Ekmark, varumärkeschef på ATG.

Reklamfilmen för OS är en version av filmen som gick i våras i samband med Olympiatravet. Den ska gå i TV4. Dessutom blir det en webbkampanj, annonser i kvällspress och reklam i ATGs egna säljkanaler. Men kampanjen går inte så tungt som det var tänkt med anledning av lördagens jackpot.

- Vi smygstartade OS-kampanjen i lördags och den skulle ha gått stort i veckan, men nu har vi tillfälligt ändrat mediestrategi och kommer den att gå men stå tillbaks en del för jackpotkampanjen som vi brukar köra vid jackpot, säger Nils Ekmark.

Åkestam Holst är reklambyrå och Mediaedge CIA är mediebyrå.

Se OS-filmen på Dagens Media.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.