Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Här säger Berghagen och Ranelid "Gott gotti gott gott"

Publicerad: 16 Maj 2008, 09:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:48

På måndag börjar Raisios kampanjer för relanseringen av Carlshamn - med Lasse Berghagen, Arne Hegerfors och Björn Ranelid i rollerna. Åkestam Holst står för det kreativa och tv blir huvudmedium. <b>Se filmerna på Dagensmedia.se.</b>


När finska Raisio tog över Carlshamn valde de att skrota varumärket. Nu ska det relanseras med samma payoff som tidigare - gott-gotti-gott-gott.

- Det är inte så konstigt att payoffen är den samma eftersom den hade så stor genomslagskraft. Men nu tolkar vi om varumärket på ett modernare sätt, säger Nico Hasselström, projektledare på Åkestam Holst.

Målsättnigen med kampanjen är att göra Carlshamns produkter personliga i den, enligt Nico Hasselström, ganska opersonliga produktkategorin matfett.

- Det nya reklamkonceptet handlar om att ränderna aldrig går ur. Vi använder folkkära personligheter och karaktärer där ränderna aldrig går ut. Samtidigt är det självklart en lek med ord också eftersom produktförpackningarna är randiga.

I filmerna återkommer även broderstemat som fanns i Carlshamns gamla filmer.

I filmerna, som regisserats av Felix Herngren, syns Lasse Berghagen, Arne Hegerfors och Björn Ranelid.

Filmerna börjar rulla på måndag i TV3, TV4 och Kanal 5. Tv är huvudmedium men ska kompletteras med en del butiksaktiviteter.

Efter sommaren är tanken att Carlshamn även ska synas i andra medier. Medieköpen står Vizeum för. Förutom filmerna har Åkestam Holst även förnyat förpackningarna.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.