Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Här hånas Sverige i norsk spelkampanj

Publicerad: 21 April 2008, 06:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:51

Norska EA Sports marknadsför sitt nya spel Euro 2008 genom att uppmana spelarna att "krossa Sverige".


EA Sports lanserar sitt fotbollsspel Euro 2008 i april. Reklambyrån Wieden&Kennedy i Amsterdam ligger bakom lanseringskampanjen.

- Vi blev tillfrågade om vem som var vår bittraste fiende, säger Hans Moe, EA Norges marknadschef, till Kampanje.

Annonsen ska gå i norsk dagspress.

Det är inte bara Norge som tar vara på tillfället att spela på gamla rivaliteter. Den brittiska annonsen ger tyskarna en känga medan fransmännen hånar Italien.

I verkligheten blir det dock svårt för våra norska grannar att krossa Sverige på fotbollsplanen. Norrmännen lyckades nämligen inte kvala in till - den riktiga - EM-turneringen.

Dagens Media har sökt ansvariga på EA i Sverige.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.