Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Här är TV3:s mest påkostade trailer någonsin

Publicerad: 12 Januari 2009, 11:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:24

I kväll är det premiär för den dyraste trailern i TV3s historia. <b>Se den på Dagensmedia.se</b>.


I trailern, som finns i 30- och 60-sekundersformat, möter de svenska TV3-profilerna stjärnorna från kanalens stora, inköpta serier som visas under våren.

- Våren i TV3 är fullspäckad av bra egenproduktioner och några nya, riktigt bra inköp, som The Mentalist och Navy CIS. Då tyckte vi att det var schysst att göra en vårpaketering med alla de delarna i, säger Robert Kviby, marknadschef på TV3.

Trailern ska visas i de egna kanalerna samt på bio. Idén kommer från TV3 och Modern TV står för produktionen.

- Vi gör den här typen av trailers för både TV3, TV6 och TV8. I TV3s fall utgår vi från en TV3-studio, där vi har byggt upp en egen liten värld där alla möts. Till exempel interagerar Hanna Hedlund från Singing Bee med Simon Baker från The Mentalist.

Trailern, som har premiär på TV3 i kväll, blir startskottet för lanseringsperioden av nya program.

- Det kommer separata kampanjer för de olika programmen men alla kommer att knyta an till trailern, som ska rulla hela våren.

Vilka externa medier ska ni köpa för era programlanseringar?

- Vi lägger lite mer resurser än tidigare på det vi gör i rutan, de egna trailarna, men vi ska naturligtvis köra också webb, print och radio. De stora grejerna, till exempel The Mentalist, går överallt.

Arbetsgrupp TV3: Joanna Hammar, Julia Ringer-Meidal Arbetsgrupp Modern TV: Joakim Westrén, Petter Hansson, Peter Karlsson, Aril Wretblad, Lars Pio Nordensson.

Här är trailern:

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.