Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Här är nya Privata Affärer

Publicerad: 6 maj 2009, 11:04
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:26

I fem månader har Privata Affärer jobbat med att relansera papperstidningen. Nu är det klart.


- Vi har gjort en modernare tidning i ett lite mindre format. Vi har försökt göra det lättare att hitta i den och jobbat mycket med färger, säger Per Hammarlund, chefredaktör för tidningen.

Designbyrån Oktavilla, Privata Affärers ad Jens Dagergren och Bonnier Tidskrifters Carina Nunstedt har tillsammans arbetat fram den nya formen.

- Nästa steg blir att se över innehållet. Vi har trogna läsare som kan tidningen utantill så vi är försiktiga med förändringar. Nyttan med tidningen ska vara kvar, säger Per Hammarlund.

Per Hammarlund tog över som chefredaktör då Annika Creutzer lämnade tidningen eftersom hon och Bonnier Tidskrifters vd Ulrika Saxon hade "olika åsikter om den framtida organisationen".

- Jag är tillförordnad till juli, sedan får vi se, säger Per Hammarlund.

Privata Affärer har enligt den senaste Orvesto-undersökningen 250.000 läsare (Helår 2008).

Martin Schori

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev