tisdag28 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Här är nya Citymail

Publicerad: 5 september 2008, 07:15
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:41

I dag byter norska posten, med varumärken som Citymail och Box, namn till Bring. Totalt går kalaset på 300 miljoner kronor. "Under namnet Bring är vi redo att ta upp kampen om den nordiska post- och logistikmarknaden, säger Arne Björndahl, koncerndirektör för Bring.


EW

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Arne Björndahl. I två år har arbetet med norska postens varumärkesplattform pågått. I Sverige ska bolagets samtliga dotterbolag samlas under namnet Bring. Under en pressträff i morse presenterades den nya logotypen .

- Det har varit svårt att kommunicera vårt samlade nordiska erbjudande i form av våra speciallister. Nu samlar vi allt under Bring. Det här ska hjälpa oss att vinna slaget om post- och logistikmarknaden i Norden, sade Arne Björndahl.

Det är Grow som har varit huvudpartner till norska posten i arbetet med varumärkesplattformen.

McCann Norge ligger bakom namnbyteskampanjen som rullar ut i dag. Notan för namnbytet landar på 300 miljoner kronor. Hälften av denna peng har lagts på framtagandet av varumärkesplattformen och namnbyteskampanjen. Resterande 150 miljoner kronor täcker kostnaderna för att skylta om fordon, kläder och annat profilmaterial.

- Vi kör en stor kampanj med start i dag för att berätta om vårt nya namn, sade Mats Forsberg, vd Bring Citymail.

Norska posten har under de senaste åren köpt bolag i Sverige för nästan 6 miljarder kronor. De mest kända varumärkena är Citymail, Box och Frigoscania. Dessa tre blir egna undermärken. Citymail heter från och med nu Bring Citymail.

Bring-loggan har även försetts med payoffen "Finding new ways".

- Varumärket ska kommunicera vår flexibilitet och möjlighet att erbjuda skräddarsydda lösningar för våra kunder.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev