Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag28.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Här är McCann Malmös första globala Läkerolfilm

Publicerad: 11 Augusti 2008, 12:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:43

McCann Malmös lyfter fram en okänd ingrediens i sin första globala reklamfilm för Läkerol. <b>Se filmen på Dagensmedia.se.</b>


I höstas vann McCann Malmö det globala Läkeroluppdraget, efter att ha arbetat med varumärket lokalt i ett par år. Nu är det premiär för de första globala filmerna. Förutom Sverige visas filmerna i Norge, Holland, Finland och Hong Kong.

McCann Malmö har gjort två filmer. Den första hade premiär i Sverige förra veckan och den andra börjar visas nästa år. Som vanligt är temat Makes people talk, vilket Läkerol använt sedan slutet av 80-talet. Nytt är att Läkerol nu lyfter fram en av ingredienserna, olja från acaciaträdet, som förklaring.

- Vi funderade över vad som kunde vara nästa steg i Makes people talk. Oljan har varit en av huvudingredienserna från början, men det är ingen som känner till att oljan är förklaringen till varför Läkerol får folk att prata snabbare och hålla rösten, säger Mikael Olsson, projektledare på McCann Malmö.

Arbetsgrupp på McCann Malmö: Projektledare: Mikael Olsson Creative Director: Albin Wendel Art Director: Björn Lindén Copywriter: Lars Larsson Produktionsledare: Stina Tjebbes

Produktionsbolag: Hobbyfilm Regissör: Oskar Bård Producent: Anna Bergström

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.