Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Här är Lowe Brindfors första kampanj för SPP

Publicerad: 15 Februari 2008, 08:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:56

Lowe Brindfors första kampanj för pensionsbolaget SPP är en generationsfråga. Kampanjen startar i dag.


Kampanjen handlar om det aktuella premiepensionsvalet och ska lyfta fram SPPs generationsfonder.

- Många tycker att det är svårt att välja PPM-fonder. Vi vill berätta att du bara behöver veta vilken generation du tillhör för att välja rätt fond, säger Charlotte Cederström, projektledare på Lowe Brindfors.

Kampanjen börjar i dag och går i dagspress, på nätet och med några stortavlor i Sälen. I dag börjar det med mindre pluggar som ska bana väg för helsidesannonser på söndag. Annonserna visar tidstypiska bilder från olika generationer, exempelvis penntroll och den tecknade karaktären Professor Balthazar.

- Om du vet vad bilderna föreställer vet du vilken generation du tillhör. Man ska bli lite varm i magen av bilderna, som copyn Kalle Håkansson uttryckte saken, säger Charlotte Cederström.

Kampanjen pågår till och med vecka 13.

SPP-arbetsgruppen på Lowe Brindfors:Projektledare:Charlotte CederströmCopy: Kalle HåkanssonAD: Tove Langseth, Patrik WesterdahlPlanner: Annika RehnOriginal: Annette SöderströmProduktionsledare: Anna HolmgrenDigital projektledare: Caroline BystedtDigital produktionsledare: Louise Stenborg

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.