onsdag22 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Här är Levi's 501-filmer

Publicerad: 15 september 2008, 11:48
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:40

I dag är det premiär för Levi's globala kampanj Live Unbuttoned, som ska få 501-modellen att hamna i unga människors medvetande igen. <b>Se två av reklamfilmerna på Dagensmedia.se</b>.


SA

Synnöve Almer


Dagens Media har tidigare berättat om att Levi's gör sin första globala kampanj någonsin i relanseringen av 501-modellen. I Sverige går kampanjen på tv, bio, webb och i form av gerilla-aktiviteter.

- 501an har alltid förknippats med att bryta mot konventioner, att visa vem du är och stå för det. I filmerna använder vi symboliken i 501ans knappgylf som en metafor för att knäppa upp sig själv och visa vem man är, säger Levi's skandinaviska marknadschef Sofia Bergström.

Reklambyrå är BBH i London och Starcom är mediebyrå. Reklamfilmerna är regisserade av svensken Fredrik Bond.

Kampanjsajten hittar du här.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev