torsdag30 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Här är Kias första svenska reklamfilm

Publicerad: 10 september 2008, 12:23
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:40

Kia i Sverige satsar för första gången på att göra en svenskproducerad reklamfilm för den egna marknaden. Berntzon Bylund står bakom kampanjen som går upp imorgon. <b>Se filmen på Dagensmedia.se.</b>


SA

Synnöve Almer


- Vi vill förmedla att det är kul att åka till en Kia-handlare, att bilmärket passar ganska många olika personligheter och att Kia gör bilar som tål att syna i sömmarna, säger Hans Bylund, creative director på Berntzon Bylund.

Kia i Sverige erbjuder fem och sju års nybilsgaranti, medan övriga Kia-handlare i Europa även har tre och ett halvt års garanti för vissa modeller. Det är också orsaken till att svenska Kia gör en egen film med fokus på nybilsgaranti.

Kampanjen ska framför allt gå i tv, men det blir även print, radio och webb.

Arbetsgrupp reklam- och webb: Joakim Berntzon, projektledare; Hans Bylund, cd och copy; Johan Gustafsson, ad; Åsa Edgren, produktionsledare; Erik Olsson, designer; Claes Boklund, interaktiv producent; Anna-Karin Larsson-Trygg, originalProduktionsbolag film: Atmosfär (regi: Jörgen Lööf)Produktionsbolag radio: Delorean (regi: Mats Lindahl)Mediebyrå: PHD

Läs mer om kampanjen i Dagens Medias pappersversion.

Se filmen på Dagensmedia.se.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev