Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Här är Kattis redaktion

Publicerad: 27 Februari 2009, 15:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:21

I april kommer första numret av Kattis & Company. Här är redaktionen.


På tisdag är den premiär för Kattis Ahlströms tv-program "Kattis & Company". Tidningsläsarna får dock vänta till den 16 april, då den landar i butikerna.

Forma räknar med att trycka 90.000 exemplar i snitt under 2009. Målet är att nå en räckvidd på 220.000 läsare under året. En helsida kostar 58.800 kronor brutto.

- Vi har inte stängt numret än, men vi har fått ett positivt mottagande från annonsörerna. Vi verkar attrahera de annonsörer vi hade räknat med, säger Maria Croon, chef för Forma Magazine. Packningsgraden kommer att landa på runt 30 procent, säger hon. Till utgåva ett planeras en rad aktiviteter och Maria Croon hoppas kunna knyta ett antal distributionssamarbeten.

Sajten har redan tjuvstartat och innehåller för närvarande en redaktionsblogg. Kattis Ahlström dock fått en egen.

- Vi bygger ut sajten allt eftersom, säger Maria Croon.

Forma har, förutom Kattis Ahlstöm, rekryterat sex personer till redaktionen. De inkluderar Nöjesguidens tidigare chefredaktör Hannes Dukler, Vagabonds ad Angelica Zander och Topphälsas förra chefredaktör Challe Lundholm.

De andra på redaktionen är layoutaren Kim Appelbom, reportern Emeli Emanuelson och webbredaktören Maria Andersson.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.