Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Här är Halens nya utseende

Publicerad: 21 Februari 2008, 12:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:56

Varumärkesbyrån Essen har under ett års tid filat på det 56 år gamla postorderföretaget Halens logga och varumärkesplattform. Här är resultatet.


Essen har tagit fram marknadsundersökningar och arbetat med designen för loggan och företagets kataloger.

Christer Källström, ansvarig designer på Essen:

- Halens har tidigare haft en splittrad bild av sitt varumärke. Det har varit olika för olika kataloger och enheter. Vi har försökt förenkla det, höja modegraden och skapa ett "väninnetänk".

Say what?

- Det ska kännas som att det är väninnan som vill tipsa dig om produkterna.

Många av Halens konkurrenter har rödfärgad logotype. Essen har valt en rubinröd variant som ska särskilja den något.

Vilka är konkurrenterna?

- Allt från Ellos till Lindex och H&M. Alla de stora.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.