Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Här är Dialects tv-debut

Publicerad: 8 Februari 2008, 12:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:57

På måndag drar Dialects första tv-kampanj igång. Klassiska polisfilmer har fått stå modell för de två karaktärerna i reklamfilmsserien. Kampanjen är framtagen av Abby Norm.<b>Se filmen på Dagensmedia.se.</b>


Sex filmer är inspelade och två börjar rulla på måndag. I filmerna får vi följa två säljare. En äldre, mer erfaren men lite trött man och en yngre, nyanställd man.

- De är ständigt på väg och kommer egentligen aldrig ur bilen där de stöter på olika problem som Dialect har lösningen på. Tanken var att ta fram ett koncept som snabbt blir tydligt och igenkännbart, säger Petrus Dahlin, ad på Abby Norm.

Förutom tv blir det också annonser i affärspress och webb. Kampanjen ska dels driva trafik till Dialects sajt, och dels få folk att förstå att Dialect säljer mer än bara mobiltelefoner.

Arbetsgrupp på Abby Norm: Andreas Morne, projektledare; Petrus Dahlin, ad; Håkan Nyberg, copy; Elin Tjernström, operativ projektledare; Mats Sandin, byråproducent.

Produktionsbolag är Flx: Ylva Axell, producent; Felix Herngren och Hans Ingemansson, regissör.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.