Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Här är Coca-colas julkampanj

Publicerad: 21 November 2008, 14:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:35

Coca-Cola drar igång sin stora julkampanj med namnet It's Christmas. <b>Se filmen på Dagensmedia.se.</b>


Julen är, efter sommarmånaderna, Coca-colas största försäljningsperiod för läsk. För att mota konkurrensen från julmusten rullar Coca-cola ut årets stora julkampanj i tv, på bio och utomhus.

Filmen rullar i TV3, TV6 och Kanal 5.

- Tv är stort för oss så vi kommer att ha tungt tryck där, säger Hanna Sjöström, affärsområdeschef för Coca-cola.

Filmen rullar också på på bio, med start nästa vecka.

- Även bio är viktigt då man tar med sig hela familjen under julledigheten, säger Hanna Sjöström.

Hur ser du på konkurrensen från julmust?

- Musten är ganska stor i Sverige under julen, men man tenderar till att överdramatisera storleken. Mustens värdemarknadsandel i december är 36 procent - övrig läsk 64.

Coca-cola kickar också igång en utomhuskampanj som på ett 15-tal ställen ska flashanimeras. Dessutom gör läskjätten kundvagnsreklam.

Filmen är gjord av Saatchi&Saatchi Köpenhamn. Coca-colas mediebyrå är IUM. Utomhusmedian och kundvagnsreklamen är skapad av KlirrProximity.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.