Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Här är Canal Plus nya reklam

Publicerad: 18 maj 2009, 05:01
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:26

I mitten av maj är det premiär för Canal Plus nya kommunikationskoncept i tv. Konceptet är baserat på devisen "Mer än vanlig tv". <b>Se reklamfilmerna på Dagensmedia.se.</b>


Canal Plus har under hösten gjort en översyn av varumärket med hjälp av Differ. I höstas bytte Canal Plus även reklambyrå från Brand Reality till Saatchi & Saatchi. Det här är reklambyråns första kampanj för kunden.

- Vi har tagit fram ett koncept som ska positioner oss gentemot andra tv-kanaler och förtydliga vår position på marknaden, säger Martina Laurin, marknadschef på Canal Plus.

Tre reklamfilmer går upp på TV4 i maj. Filmerna illustrerar att Canal Plus inte har reklamavbrott i filmerna, att de visar film först på tv, samt att sport upplevs bäst på Canal Plus.

- Det blir också lite print och vi kommer att jobba mycket med webb och vår kanalgrafik.

Canal Plus huvudmålgrupp är män och kvinnor 35-55 år.

Även Dallas och Vizeum är inblandade i kampanjen. Produktionsbolag är Camp David, regissör är Robert Jitzmark och producent Anna Adamsson. Redrum har gjort postproduktionen. Byråproducent är Fabian Mannheimer på Masterplan.

Arbetsgrupp på Saachi & Saatchi: Jonas Björlin, projektledare; Adam Kerj, Gustav Egerstedt, Mårten Hedbom, kreatörer; Marie Nodbrink, produktionsledare.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.