Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Här är Atnas nya ledarduo

Publicerad: 12 Januari 2009, 13:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:24

Tove Birgersson Fallgren tar över vd-posten på reklambyrån Atna, tidigare Fabric. Samtidigt blir kommunikationsveteranen Inger Holmström styrelseordförande.


Atna grundades för tre år sedan, då under namnet Fabric, av bland andra Tove Birgersson Fallgren. Nyligen tog byrån in komikern Kristoffer Appelquist rådgivare.

Nu får man ytterligare ett tillskott i Inger Holmström, som tidigare varit kommunikationsdirektör för Vattenfall, Posten och Coop Norden.

- Hon har hjälpt oss under något år med råd från utsidan men nu ansåg vi att det vore bättre om hon kom i styrelsen på riktigt. Hon kan bidra med input från kundsidan och hjälpa oss med hur vi ska utvecklas för att attrahera större kunder, säger Tove Birgersson Fallgren.

Därmed blir Atna en av få reklambyråer i Sverige som leds av enbart kvinnor. På kundlistan finns företag som Bonnier Gaming, Orminge Centrum, Cargo och Zodiak. Atna har nu åtta anställda omsätter strax under 10 miljoner kronor.

- Vi har inte märkt av någon konjunkturförändring på våra befintliga kunder. Men det är klart att man oroar sig lite hur det blir i framtiden. Vi satsar mycket på nyförsäljning just nu, säger Tove Birgersson Fallgren.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.