Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Här är Apotekets nya loggor

Publicerad: 9 Juni 2008, 08:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:46

Apoteket vill inte förknippas med monopolet och byter därför logotyp. Det blir tre olika utseenden för koncernen Apoteket, butikerna och nybildade Apoteket Farmaci.


Den nya identiteten är framtagen av Happy Forsman & Bodenfors. Den klassiska symbolen med ormen är kvar, men har förenklats. Ormen har till exempel tappat sin tunga.

- Vi ville förnya och modernisera hela vår visuella identitet i samband med avregleringen av monopolet, säger Eva Fernvall, varumärkesdirektör på Apoteket.

Logotyperna i butik ska bytas ut kontinuerligt i takt med att lagret tar slut. Men inte förrän avregleringen träder i kraft 1 juli 2009 vet Apoteket exakt vilka butiker som ska märkas om.

Logotypen för Apoteket Farmaci börjar användas 1 juli i år då bolaget drar igång verksamheten. Apoteket Farmaci är ett dotterbolag för avtalskunder, landsting, kommuner och företag.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.