Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Här är alla Media Week-vinnare

Publicerad: 8 Maj 2008, 13:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:50

Just nu gratuleras vinnarna i Stockholm Media Week på Rival i Stockholm.- Det här känns som när man ser sig i spegeln och tänker "vad snygg jag är", sa en av dem.


I kategorin Årets kampanj vann Match.com Grand Prix, tillsammans med mediebyrån PHD.

"Som marknadsledare är det svårt att fortsätta öka sin andel, potentialen ligger snarare i att försöka få kategorin att växa. Kampanjen är byggd utifrån en djup insikt om konsumenten, dennes känslor, tankar och beteenden. Genom smarta samarbeten och kreativ integrering mellan olika kanaler har man byggt trovärdighet och skapat underhållning på samma gång. Nu vågar vi också, för alla andra gör det ju, på rätta stället! Grand Prix går till PHD för Operation Höstmys för Match.com", löd motiveringen.

AMF Pensions kampanj "Se dig själv som 70-åring" tog hem guldet. Mediebyrå: MindShare.

Silvret gick till SAS Institutes kampanj "Beslut genom tiderna", som gjordes tillsammans med Starcom.

Försvarsmakten tog emot priset för Årets Annonsör, ackompanjerad av marschmusik från Arméns musikkår.

Scream blev Årets mediebyrå, tätt följd av OMD och PHD.

MTG Radio blev Årets säljorganisation.

- Det här känns som när man ser sig i spegeln och tänker "vad snygg jag är", sa försäljningsdirektör Tomas Bacoccoli.

Motiveringendär löd: "Årets Säljorganisation har utmärkt sig genom att driva sitt huvudmedia gentemot såväl annonsörer, medie- och reklambyråer. Medarbetarna i denna säljorganisation är kunniga och engagerade såväl vad gäller sitt eget medie, marknaden generellt samt i kundens affärer. De är proaktiva och kreativa och får idéer att bli genomförda. Det är inte bara en person som utmärker sig utan hela denna organisation har en generellt mycket hög nivå. En förbättringsåtgärd kan dock vara att VD:n lär sig svenska...".

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.