Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Här är Åkestams första Bredbandskampanj

Publicerad: 23 februari 2007, 07:01
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:10

Idag rullar första kampanjen från Bredbandsbolagets nya reklambyrå Åkestam Holst ut. Bredbandsbolaget förändrar kommunikationen helt och temat för kampanjen är snabbhet.


Print från BBB.

Kampanjen går i tv, bio, print, på webben, som dr, event och i butik. Fem olika reklamfilmer ska rulla på TV3, TV4, Kanal 5, TV6, Discovery och MTV. Filmerna avslutas med budskapet, Våra kunder är vana vid att det går snabbt.

- Vi har pratat om snabbhet förut, men nu vill vi vidga begreppet till att även omfatta snabbare kundtjänst, snabbare lanseringar och snabbare bredband, säger Anna Thorbjörnsson, marknads- och försäljningschef på Bredbandsbolaget.

Kampanjen ska rulla under tre veckor. Anna Thorbjörnsson vill inte avslöja vad den kostar, men säger att det är en av Bredbandsbolagets största kampanjer för året.

- Det är en viktig kampanj för oss.

Bredbandsbolagets mediebyrå är Carat. Koncernens pr-byrå är Springtime.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.