Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Hans Kullin till Burson-Marsteller - rekryterades via Facebook

Publicerad: 13 Februari 2008, 08:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:57

Bloggveteranen och Linklaters chef för marknadskommunikation, Hans Kullin, blir seniorkonsult på pr-byrån Burson-Marstellers digitala enhet. Därmed får han jobba med sin stora passion: sociala medier. Jobbet fick han - föga förvånande - via Facebook.


Hans Kullin ska vara på plats på Burson-Marsteller den 1 april.

-Jag har de senaste åren varit väldigt intresserad av sociala medier och velat jobba mer aktivt med det. Nu får jag göra det, säger han.

Hans nya titel blir ansvarig för Burson-Marstellers enhet för digitala medier på nordisk nivå.

- Som sig bör när det handlar om ett jobb inom sociala medier fick jag jobbet genom en kontakt på Facebook. Det var en gammal bekant som jag började Facebooka med och efter ett tag började vi diskutera den här lösningen, säger Hans Kullin.

Hans Kullin har tidigare varit pr-ansvarig på Accenture. Han driver dessutom bloggen Media Culpa, något han ämnar fortsätta med.

Det finns de som hävdar att pr-branschen är överflödig i den sociala medievärlden.

- Jag tror att sociala medier är en stor möjlighet för pr-branschen. Pr-konsulter är bra på att jobba brett med kommunikation och föra en dialog med människor. I dag måste företagen kunna konversera på fler sätt än tidigare. Om pr-konsulter kan tekniken och koncepten inom sociala medier blir de än mer behövda.

Han fortsätter:

- Jag tror att pr-branschen är i en position att ta en större del av kakan i det här nya medielandskapet. Sociala medier är inget hot, snarare tvärtom.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.