Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Hans Kullin ny pr-ansvarig på Accenture

Publicerad: 9 Maj 2001, 08:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:24

It- och managmentkonsultföretaget Accenture har i och med sitt förändringsarbete, med nytt varumärke och affärsstrategi, valt att tillsätta Hans Kullin på den nyinrättade tjänsten som pr-ansvarig.


Hans Kullin kommer närmast från Geelmuyden.Kiese där han var

informationsrådgivare. Dessförinnan var han bland annat pr-konsult på

Andréasson PR och Edelman/Infokraft.

Tidigare var Accenture kända för att vara ganska restriktiva med extern

kommunikation, enligt Hans Kullin. Det är något man vill ändra på nu, vilket

även är bakgrunden till den nya tjänsten.

Hans Kullin ser som sitt primära uppdrag att göra Accentures omprofilering mer

känt via medierna. Han hoppas på att öka företagets synlighet och etablera

relationer med journalister.

Vad kan du bidra med hos Accenture?

- Jag har god förståelse för hur medier arbetar och jag har dessutom arbetat

med varumärkesbygge tidigare. Min styrka är att jag har erfarenhet inom områden

där Accenture har många kunder, framför allt högteknologi.

Marknadsföringsbudget för nästa år är ännu under förhandling.

Varför tog du jobbet?

- Jag tyckte det kändes rätt att gå vidare från konsult till köparsidan och

Accenture är ett välrenommerat företag i branschen.

Stina Gerhardt

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.