Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Han tar över Svenska Spels varumärke

Publicerad: 7 Mars 2012, 08:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:30

Sponsringschefen Johan Lindvall blir ny varumärkeschef på Svenska Spel. ”Det känns logiskt och fantastiskt", säger han till dagensmedia.se.


Ämnen i artikeln:

Svenska Spel

Johan Lindvall blir chef för Svenska Spels varumärke.

Han efterträder Miriam Nilsson som varit tillförordnad chef sedan Fredrik Lundgren slutade.

Under nya vd:n Lennart Käll har dock rollen nu utökats en del.

– Jag blir ansvarig för sponsring, medieköp, varumärket och vår inhouseproduktion, säger Johan Lindvall.

Han har varit sponsringschef i fem år.

– Jag har jobbat med flera varumärkeschefer och har jobbat nära modervarumärket i flera år och jag känner otroligt starkt för Svenska Spels varum. Därför blev jag väldigt glad när Lennart frågade mig om detta jobb, säger han.

– Det känns logiskt och fantastiskt. Jag är väldigt stolt över att få detta uppdrag.

Varför har rollen som varumärkeschef utökats?

– Det är en fråga för vd:n men min tolkning är att vi nu ska lägga ännu mer fokus på modervarumärket Svenska Spel, både internt och externt, vilket jag tycker är helt rätt. Vi har tuff konkurrens och den blir inte mindre.

Vem blir ny sponsrinsgschef?

– Jag tittar på min organisation nu och kommer att tillsätta en ansvarig för sponsring.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Svenska Spel

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.