Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Han tar över säljet på Adcitymedia

Publicerad: 13 Februari 2009, 08:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:22

Adcitymedia märker inte av några sämre tider. Under hösten har tre nya mediesäljare anställts och nu skaffar bolaget försäljningschef.


Peter Andersson kommer från Caliber Media och har tidigare jobbat på Kanal 5 och TV4 Stockholm. På Adcitymedia ska ha ta hand om det dagliga säljarbetet, medan Danniel Bolander, partner i Adcitymedia, behåller det övergripande ansvaret som försäljningsdirektör. Sammanlagt har bolaget sex mediesäljare.

- Om året fortsätter som det har börjat kommer vi att behöva fler säljare, men det är svårt att veta hur det kommer att utvecklas, säger Peter Andersson.

Adcitymedia har än så länge inte drabbats av lågkonjunkturen, som slagit till hårt mot andra mediekanaler.

- Vi är medvetna om hur det ser ut på marknaden, speciellt för printmedierna. Men vi ligger klart över budget i början av året. Troligen beror det på att vi har unika produkter - skärmen på Stureplan är den enda i sitt slag och vi är störst på fasadvepor. Dessutom har vi produkter som passar både små och stora plånböcker.

Adcitymedia har även skaffat en pr-byrå. Valet föll på Be-One Communication.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.