Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Han tar över Clash-Medias sälj

Publicerad: 21 Augusti 2009, 04:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:16

Clash-Medias svenska organisation börjar ta form. Nu har leadsföretaget hittat en säljchef.


Jude Ternstedt är Clash-Medias nya säljchef i Sverige. Till största delen innebär de nya arbetsuppgifterna att hitta nya kunder i Sverige.

– Vi börjar smått med att kontakta kunder. Sedan hoppas vi att vårt rykte sprids via kunder till nya kunder, säger Jude Ternstedt.

Säljorganisationen i Sverige ska växa. Hittills har en säljare och en partneransvarig anställts. Men förhoppningarna är att kunna utöka ganska snart.

– Om ett år tror jag att vi är ungefär tio stycken. Ju fler kunder desto fler behöver vi anställa, säger Jude Ternstedt.

Den stora utmaningen blir att försöka väcka intresse för lead hos stora företag som inte tidigare har använt det i sin marknadsföring.

– Vi ska försöka vara tydliga och inte ha för bråttom med att utöka kundbasen utan se till att kunderna blir nöjda och stannar.

På den svenska marknaden finns det flera som sysslar med Affiliate Marketing. Men Jude Ternstedt ser egentligen bara en stor konkurrent till Clash-Media och det är Euroads. Clash Media en bra ekonomisk grund att stå på, vilket är en fördel i kampen om kunderna, säger han:

– Vi har bra finansiella resurser. Det gör det möjligt att investera i en kvalitetsmodul.

Nätet är ingen ny plattform för honom. I fem år har han jobbat med internetmarknadsföring i Sverige, bland annat som seniorkonsult på Getupdated.

– Det här är ett nytt sätt att tänka men ingen ny bransch. Jag tror att mina tidigare erfarenheter kommer att vara värdefulla, säger han.

Fotnot: Med lead menas en person som på något sätt indikerat intresse av att köpa en tjänst eller vara, till exempel genom att ha skrivit upp sig för ett nyhetsbrev. Leads kan genereras genom till exempel bannerannonser

Camilla Olsson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.