Han ska ratta Blockets growth marketing

Mattias Bogren får en roll som head of growth marketing på Blocket.

Foto: Blocket

Blocket rekryterar en chef som ska ansvara för sajtens growth marketing-team.

Mattias Bogren kommer närmast från en tjänst som digital affärsområdeschef på Bonnier Magazines & Brands, en organisation som vid årsskiftet gick upp i Bonnier News Lifestyle.

Ny arbetsplats är alltså Blocket och en roll som head of growth marketing.

– Att få bli en del av Blocketteamet ska bli fantastiskt. Det känns oerhört motiverande att börja jobba på ett företag som gör skillnad och jag ser fram emot att ta mig an de utmaningar som Blocket står inför. Att de satsar på ett growth marketing-team visar att det är en modern och framåtlutad organisation, säger Mattias Bogren i ett pressmeddelande.

Uppdraget handlar framför allt om att locka fler användare till Blocket.

– Det här året satsar vi ännu mer på att få Blocket att växa och erbjuda svenska folket vad de vill ha inom både befintliga och nya erbjudanden. Därför rekryterar vi talanger som brinner lika mycket som vi för att göra skillnad. Mattias matchar verkligen våra värderingar och jag är övertygad om att han, med sin breda erfarenhet och framåtanda, kommer att bidra till att Blocket når nya höjder, säger Cecilia von Krusenstierna, marknadschef på Blocket, i pressmeddelandet.

Mattias Bogren tillträder 18 mars.

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2019-03-14 11.10

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: