Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Han letar 30 säljare

Publicerad: 29 April 2010, 14:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:52

Hitta.se drar i veckan igång en rekryteringskampanj. Målet är att hitta 30 nya säljare till Stockholmskontoret.


Enligt vd:n Rui Brites de Sousa handlar det framför allt om fältsäljare.

– Vi vill komma ännu närmare kunderna, säger han.

Hitta.se har i dag 200 säljare i Sverige.

Växer ni med 30 eller handlar det om att ersätta folk som slutat?

– Några är ersättningar men vi ska växa med minst 30 under året.

Samtidigt vill Hitta bli bättre på att kommunicera vad de egentligen säljer, säger han:

– Vår affärsmodell skiljer sig från konkurrenterna, och jag tror inte alla har förstått det. Vi har fasta priser på våra placeringar, alltså ingen budgivning där man kan köpa sig fri.

Hitta har också nyligen etablerat kontor i Jönköping. Där har man enligt Rui Brites de Sousa tagit över några säljare från Eniro, som skrotade sitt kontor i staden i början av året i samband med att man slog ihop sina säljkårer för print och nät.

– Vi har en fördel där eftersom vi är födda ur internet. Eniro pratar mycket om att flytta från print till nätet, vi är redan där, säger Rui Brites de Sousa.

Hur gick det för Hitta under det första kvartalet?

– Jag får inte säga något förrän Schibsted släppt sin rapport. Men det går bra - rekryteringarna är en effekt av det.

Propell ligger bakom rekryteringskampanjen.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.