tisdag21 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Han blir ny vd på IRM

Publicerad: 23 september 2008, 13:03
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:39

Nu är det klart vem som tar över på IRM när Elisabeth Trotzig blir reklamombudsman.


KD

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Styrelsen för IRM, Institutet för reklam- och mediestatistik, meddelade i dag att Magnus Anshelm har utsetts till ny vd efter Elisabeth Trotzig. Han är i dag vd och delägare i analysföretaget K2 Analys, och har tidigare varit vd på Webbarometern och researchchef på IUM.

- Mitt primära mål är att säkerställa det förtroende och kontinuitet som IRM har byggt upp under Elisabeth. Men om IRM ska fortsätta att ha en viktig roll måste vi följa upp de nya medierna, vilket blir svårare och svårare, säger Magnus Anshelm.

Magnus Anshelm. Erbjudandet om att bli vd kom från IRMs styrelseordförande Lars Strandberg och TV4s försäljningsdirektör Michael Grimborg.

- Det var inte självklart att säga ja, eftersom jag sedan några år driver ett eget analysföretag som går bra. Det lämnar jag nu med blandade känslor. Men som vd på IRM får jag en viktig roll som berör betydligt fler, och som jag kan göra mycket med.

K2 Analys drivs vidare av Magnus Anshelms kompanjon Jan Schiratzki.

- Det var ett villkor från IRM att jag avvecklar mitt ägande i bolaget, för att inte riskera för lojalitetskonflikter.

Magnus Anshelm tillträder den 1 november, samma dag som Elisabeth Trotzig tillträder som reklamombudsman.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev