Han blir Mios nye marknadschef

Joakim Holmstrand tar över ansvaret för möbelkedjan Mios marknadsföring.

Joakim Holmstrand har ett förflutet inom klädkedjan MQ, där han varit marknadschef, Sverigechef för butiksorganisationen och senast försäljnings- och marknadschef. Ett jobb som han lämnade i höstas.

Nu står det klart att Joakim Holmstrand går till Mio – och ersätter Richard Götbring.

– Mio har ett tydligt kunderbjudande, ett starkt varumärke och bra företagsvärderingar. Jag är både glad och stolt över att få vara med och vidareutveckla det. Mio har stora möjligheter med engagerade och duktiga handlare som med sin starka närvaro på lokala marknader spelar en viktig roll för varumärket, säger Joakim Holmstrand i ett pressmedelande.

Erik Wisterberg

Publicerad 2011-04-13 13.57Uppdaterad 2015-12-06 15.14

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: