Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Hallå där...

Publicerad: 6 maj 2009, 03:13
Uppdaterad: 8 december 2015, 21:14

… Per Rosvall, vd på Sveriges Mediebyråer, som i dag inleder sitt sista Stockholm Media Week.


Stockholm Media Week ska under två dagar belysa branschfrågor i seminarier och debatter och prisa kampanjer och personer som stått ut under året. Dagensmedia.se ringde upp Per Rosvall.

Några nyheter i årets Stockholm Media Week?

- Det här året har vi fyra programledare i stället för bara en, som får varsin halvdag. Syftet med det är att skapa mer energi och mer dynamik. Dessutom vill vi att programledarna ska fokusera på ett tema så att det blir mer effektivt.

Vilken betydelse har Stockholm Media Week för branschen?

- Vi har etablerat oss som en naturlig samlingsplats för den svenska mediebranschen. Syftet är att det ska vara en träffpunkt för folk som jobbar med kommunikation, som avhandlar relevanta och aktuella och frågor på en rolig sätt. Våra besökare ska få nya insikter och ska lära sig nya saker samt umgås med sina branschkamrater.

Hur har intresset varit?

- Vi är väldigt glada att det är utsålt. Det visar att intresset för det här evenemanget är superstort. Det var utsålt förra året också men i år är det mycket tuffare och vi var lite osäkra på hur det skulle gå.

Vilken roll spelar Media Week för Sveriges Mediebyråers ekonomi?

- Det är en viktig intäktskälla för Sveriges Mediebyråers verksamhet. De stora intäkterna kommer från biljettförsäljning och sponsorskap. Tävlingen Stockholm Media Award är inte avgörande för ekonomin, men det är ett viktigt sätt att profilera sig.

Du slutar snart som vd. Hur känns det att du gör Media Week på sista gången?

- Det är blandade känslor. Det har varit väldig roligt att göra Media Week under de här fem åren. Men samtidigt känns det spännande att göra någonting nytt. Det kommer nog att vara starka känslor för mig på Media Week imorgon.

Meike Büscher

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.