Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Hälften av reklambyråerna behöver nyanställa

Publicerad: 4 september 2007, 06:31
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:00

En undersökning genomförd av Marketdirection, på uppdrag av Sveriges Reklamförbund visar att 50 procent av förbundets medlemmar behöver anställa nytt folk det kommande halvåret.


HW

Henrik Widell


Framtidstron är fortsatt stark hos de svenska reklambyråerna. 55 procent av de svarande i undersökningen anser att förutsättningarna idag är bättre än under det föregående halvåret. 7 procent tycker att förutsättningarna är sämre och 38 procent tycker att förutsättningarna är oförändrade.

38 procent av respondenterna tror också att deras förutsättningar kommer att vara bättre om sex månader än vad den är idag. 6 procent tror att den blir sämre och 56 procent tror inte att det blir någon skillnad.

Frågorna i undersökningen skickades ut till 252 av Reklamförbundets medlemmar. 137 företag svarade. Undersökningen genomfördes under veckorna 34-35.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev