Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Hafa korar bästa badrumssångaren

Publicerad: 13 Februari 2009, 07:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:22

Hafa stärker upp marknadsföringen nästa år för att vinna mark i konjunkturnedgången. I februari gör badrumstillverkaren comeback i tv med en tävling som ska kora bästa badrumssångaren. <b>Se filmen på Dagensmedia.se.</b>


- Hafa är en gammal kund till oss som inte har gjort någon större mediekampanj sedan 2006. Nu ser de en möjlighet att satsa i lite kärvare tider för att ta marknadsandelar när många konkurrenter ligger lågt, säger Stefan Kavsjö, projektledare på Jerlov.

Reklamen uppmanar alla som går i badrumsrenoveringstankar att filma sig sjungande i duschen och lägga upp resultatet på en tävlingssajt. Webbesökarna ska sedan rösta fram bästa skönsången och vinsten är badrumsinredning.

- Vi letade efter en idé som adderar en positiv känsla till Hafa och skapar aktivitet kring varumärket. De flesta sjunger i badrummet, även om inte alla erkänner det, och vi ville visa hur kul det kan se ut, säger Patrik Spång, cd på Jerlov.

I kampanjen ingår tre reklamfilmer, som sänds på Kanal 5 och Kanal 9 med start nästa vecka.

- Filmerna ska se en aning hemmagjorda ut och ge exempel på hur ett tävlingsbidrag kan se ut. En film är med en äkta tenor som sjunger en helt vansinnig opera i badet, en med ett bra popband och en med en musikalfamilj, säger Patrik Spång.

Hafa vill vara varumärket som ger mycket badrum för pengarna. Andra viktiga värden är god design och svensk kvalitet.

Reklamen vänder sig till alla som vill bygga om badrummet, men framför allt kvinnor 25-55 år och till barnfamiljer. Kampanjen ska rulla två omgångar i tv och året ut i övriga medier, som är webb, populärpress och butiksmaterial.

Reklambyrå: Jerlov. Arbetsgrupp: Patrik Spång, cd; Ola Lundin och Sofie Adolfsson, ad; Stefan Kavsjö, projektledare; Camilla Westerlind, produktionsledare; Johan Weisz, webstrateg; Maria Carlsson, pr-strateg; Mikael Stenberg, mediestrateg. Produktionsbolag: Stark (regissör Torbjörn Martin).

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.