Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Hachettes Interdeco säljer på Solo

Publicerad: 10 April 2007, 08:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:08

Sedan den 1 april säljer Hachettes försäljningsbolag annonser åt Frida Förlags tidning Solo.


Madeleine Eklöf, Interdecos annonschef, har högt ställda ambitioner:

- Jag tror att vi kan öka antalet mode- och skönhetsannonsörer. Vi har utarbetade planer, men det är för tidigt att uttala sig om specifika annonsörer än.

Vad kommer det sig att ni inleder samarbete med ett konkurrerande förlag?

- Vi tycker att tidningen passar bra in i vår portfölj. Det händer lite till och från att vi säljer på tidningar som ligger utanför Hachette. För några år sedan sålde vi annonser för tidningen Frida som ägs av samma förlag. Men det är förstås en förutsättning att dessa tidningar inte konkurrerar direkt med någon av Hachettes.

Interdeco är ett helägt dotterbolag till Hachette. En helsidesannons i tidningen Solo kostar 34.600 kronor.

Pernilla Widén

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.