Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Hachette-beslut om Maxim före september

Publicerad: 26 Mars 2001, 11:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:24

Planeringen av Hachettes nya killtidning går vidare. Titeln Maxim är registrerad hos Patent- och registreringsverket, PRV och en dummy är klar.


- Vi har analyserat marknadsläget, gjort en dummy, haft interna dragningar och

vi pratar med Frankrike. Vi fattar ett beslut om huruvida vi ska ge ut

tidningen före september, säger Per Gunne projektansvarig på Hachette.

Tidningen skulle komma varje månad och bli ett komplement till Hachettes Café.

- Maxim är en bredare tidning som riktar sig till killar över hela landet medan

Café är en spjutspetprodukt som är mer storstadsorienterad.

Annonsörerna skulle erbjudas en tidning som riktar sig till killar i åldern 18

till 25 snarare än Cafés 18 till 30+.

- Företag som riktar sig till grabbar 18 till 25 har lite svårt att nå ut.

Maxim skulle kunna bli ett alternativ.

Maxim innehåller mindre mode än Café, men ska heller inte skriva om mopeder och

snöskotrar.

- Nej, det blir inga motorer, säger Per Gunne.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.