Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Habo väljer PS Communication

Publicerad: 16 Februari 2009, 10:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:21

Låstillverkaren Habo ska börja marknadsföra sig mot konsumenter. Efter en storpitch har bolaget valt PS Communication som huvudbyrå.


Habo har tidigare fokuserat sin kommunikation mot återförsäljarledet. Nu vill företaget även nå slutkunder och hantverkare.

- Satsningen kommer att avse hela ledet i Habos kommunikation i de nordiska länderna, alltifrån internkommunikationen, via webb och ut i butikshyllan, säger vd Peter Lundblad, enligt ett pressmeddelande.

11 byråer bjöds in till pitchen. Valet föll på PS Communication, som nu ska ta fram kommunikationsplattform, grafisk manual och förpackningsdesign samt arrangera mässor och event.

Uppdraget att ta fram Habos nya sajt gick till Jönköpingsbaserade webbyrån Capo.

Arbetsgrupp på PS Communication: Mikael Ritsfalk, kundansvarig Björn Lindblad, planner Pål Roos cd/adJenny Bloth, produktionsledareJohan Lindman, copy Stellan Kristiansson, webbstrateg, Malin Engelbrektsson, pr-assistent.

Capo Marknadskommunikation:Joakim Lorentzon, projektledare, Peter Gustafsson, projektledare

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.