Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

H&Ms marknadschef går till utomhusföretaget More Group

Publicerad: 23 November 1999, 05:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:32

Kerstin Nilsson, marknadschef på H&M Sverige, lämnar klädföretaget efter 18 år. I januari blir hon istället marknadschef på More Group. Kerstin Nilssons första uppdrag blir en offensiv satsning på marknadsföringen inom utomhusföretaget.


En omorganisation på More Group gjorde att marknadschefstjänsten blev vakant.

Samtidigt hörde Rickard Hedlund, VD på More Group, rykten om att Kerstin

Nilsson såg sig om efter nya utmaningar och inledde samtal med henne.

- Det är viktigt att ha duktiga chefer, Vi satsar hårt för att expandera och

utvecklas och då är grunden att ha bra chefer, säger Rickard Hedlund.

Kerstin Nilssons rivstartar som marknadschef på More Group.

- Vi kommer att göra en ganska offensiv satsning på marknadssidan under år 2000

och är villiga att ställa ganska stora resurser till förfogande för det. Men

exakt vad som ska hända får Kerstin berätta om.

Efter att under många år varit kund hos More Group byter alltså Kerstin Nilsson

sida, från annonsör till medium.

- Kerstin har jobbat mycket med utomhusmediet, H&M har varit kund hos oss i

minst tio år på en hög nivå. Så på det sättet är det inte ett så stort hopp hon

gör, säger Rickard Hedlund.

Kerstin Nilsson själv befinner sig onåbar på semester, men Göran Bille,

Sverigechef för H&M, kommenterar hennes beslut att lämna företaget.

- Kerstin Nilsson har varit 18 år på H&M och känner att hon behöver en annan

typ av utmaning utanför firman. Hon tyckte att det här skulle vara en kul grej,

säger han.

Kerstin Nilsson börjar på More Group i slutet av januari nästa år. Vem som ska

efterträda henne på H&M är inte beslutat än. Hennes företrädare på More Group,

PO Sjöberg, ska ansvara för att bygga upp More Groups lokala säljorganisationer.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.