Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

H&M om skandalen:"Vi har tagit tag i problemet"

Publicerad: 4 Augusti 2008, 09:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:43

H&Ms informationsdirektör tror inte att skandalen med den tyska butikschefens förnedrande personalhantering påverkar företagets varumärke nämnvärt. "Det är klart att det inte är bra med negativ publicitet, men det viktiga är att vi har tagit tag i problemet", säger Kristina Stenvinkel.


Expressen.se har gått hårt åt H&M efter skandalen Hon fortsätter:

- I ett företag som H&M med närmare 70.000 anställda kan det alltid finnas personer som bryter mot våra regler och policys. Det ser vi så klart allvarligt på och tar tag i när det händer.

Den tyska butikschefen ska ha använt förnedrande metoder för att förhindra stöld, bland annat uppmanat personalen att visa bh-banden. Enligt Kristina Stenvinkel hände det för ett och ett halvt år sedan och pågick då under några dagar, men stoppades då det uppdagades. I dagarna har fallet omskrivits i svensk press.

Butikschefen är fortfarande kvar på sin post, hur tror du att det påverkar H&Ms varumärke?

- Så långtgående slutsatser vill jag inte dra, som att det skulle påverka H&Ms varumärke.

Har skandalen påverkat H&Ms försäljning?

- Nej det har vi inte sett. Det har varit fyra, fem artiklar i svensk media och några i Tyskland. Det viktiga är att vi tar tag i problemet och tar avstånd från den här typen av beteende.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.