Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Gunnar Gidefeldt blir kommunikationsdirektör på Arla

Publicerad: 3 November 2015, 14:03
Uppdaterad: 3 Februari 2016, 14:29

Gunnar Gidefeldt, mest känd för sina många år på TV4-Gruppen, blir ny kommunikationsdirektör på Arla.


Ämnen i artikeln:

Gunnar GidefeldtArla

Gunnar Gidefeldt tar också plats i Arla Sveriges ledningsgrupp, samt i Arlas internationella kommunikationsgrupp.

– Det är en fantastisk utmaning, för det är inga lätta tider på något sätt. Det är en otrolig konkurrens, säger Gunnar Gidefeldt till Dagens Media, och fortsätter:

– Samtidigt är Arla ett varumärke som har en otrolig folklighet och ett brett användande. Det är många saker som gör att jag känner det här ”pirret i kroppen" som man ska känna när man får ett nytt jobb. Det här jobbet stämmer med både mitt rationella och emotionella jag.

Gunnar Gidefeldt lämnade jobbet som kommunikationsdirektör på TV4-Gruppen hösten 2011. Efter det har han varit vd på Blue Carrot samt jobbat som konsult, bland annat med uppdrag som kommersiell chef för Djurgården Fotboll.

– Jag har saknat att tillhöra ett sammanhang. Jag tycker att det är kul att jobba i den här typen av större organisationer.

Längtar du inte tillbaka till mediebranschen?

– Alla tillhör mediebranschen idag, säger Gunnar Gidefeldt och skrattar.

Gunnar Gidefeldt tillträder sin tjänst på måndag. Han tar över efter Inger Myresten, som har gått till tjänsten som marknadschef för Foodservice på Arla Sverige.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Gunnar GidefeldtArla

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.