Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Guldregn över Berghselever

Publicerad: 8 maj 2009, 06:31
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:26

Elever från Berghs School of Communication plockade hem fyra guld i One Show College Competition.


One Club är en organisation som syftar till att uppmuntra kreativitet och inspirera framtida generationer, bland annat genom tävlingen One Show College Competition.

Av de totalt 90 nominerade tävlingsbidragen kom i år 10 från reklam- och pr-skolan Berghs i Stockholm och när bataljen om priserna i natt avgjordes stod det klart att Berghseleverna plockade hem nio priser: 4 guld, 2 silver och 3 brons.

Elever från Berghs vann även One show client pitch, som går ut på att man får presentera sitt tävlingsbidrag för en jury bestående av cd:s från byråer samt uppdragsgivaren. I år var uppdragsgivaren Long's Horseradish.

Axel Lindgren, Rasmus Keger, Gustav Johansson och Axel Soderlunds bidrag "Hoofmade Horseradish", som vann One show client pitch, vann även guld i kategorin Integrated brandning.

Samtliga vinnande bidrag från Berghs är:

ONE SHOW CLIENT PITCH

Hoofmade Horseradish (Axel Lindgren, Rasmus Keger, Gustav Johansson, Axel Soderlund)

Guld:

INTERGRATED BRANDING Hoofmade Horseradish (Axel Lindgren, Rasmus Keger, Gustav Johansson, Axel Soderlund) INNOVATIVE BRANDING Welcome to Lancaster (Ebba Hult) INERTACTIVE ONLINE ADVERTISING Long's great tastes (Erik Hogfeldt, Petter Hernmarck, Johan Björnserud)

Silver

INTERACTIVE ONLINE ADVERTISING Hoofmade Horseradish (Axel Lindgren, Rasmus Keger, Gustav Johansson, Axel Soderlund) INTERACTIVE WEBSITE Welcome to Lancaster (Ebba Hult)

Brons

ONLINE ADVERTISING Revealing the brand (Joel Ekstrand, Nick Sjostrom, Mattias Nygård) The Food Profile (Erik Hogfeldt, Petter Hernmarck, Johan Björnserud) INTERACTIVE / WEBSITE MarketView (Robin Westergren, Therese Jonsson, Magnus Ivansson, David Prentell & Johan Ekhager)

MERIT

The Extraordinary Long Horseradish Family (Anna Oddbjörn, Saga-Mariah Sandberg, Tor Lemhag, Jose Hernandez, Karim Walldén) Preserving 1901 (Olof Berglof)

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.