Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Guldfynd kampanjar med lotter

Publicerad: 19 Februari 2008, 10:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:56

Med start om ett par veckor säljer Guldfynd lotter i sina butiker. En del av pengarna går till Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation. - Det är ett sätt att betala tillbaka lite, en stor majoritet av våra anställda inom koncernen och av våra kunder är kvinnor, säger marknadschef Urban Strand.


Han vill inte uppge hur många lotter som finns till försäljning.

Varför lotteri?

- Det är ett sätt att betala tillbaka lite, en stor majoritet av våra anställda inom koncernen och våra kunder är kvinnor. Vi ville ha någonting som vi kan känna oss lite stolta över, säger Urban Strand.

Det är tredje gången som Guldfynd använder sig av lotteri i sina kampanjer. Samarbetspartner är Lottericentralen.

Hur har de tidigare kampanjerna påverkat försäljningen?

- Det är svårt att säga. Men den har så klart ökat och samtidigt har vi kunnat bidra med runt 2 miljoner kronor till Bröstcancerföreningarna. Inte bara från lotterierna, men de utgör en stor del av det.

Även om främsta målgruppen är kvinnor tror Urban Strand att alla kan ta till sig budskapet.

- Det ser man på Rosa bandet också, många män bär det. Många har ju anhöriga och vänner som drabbats, säger han.

Guldfynds mediebyrå är Adon. Lottericentralen omsatte drygt 2 miljoner kronor år 2006. Bland annat hjälper bolaget företagen att ordna tillstånd från Lotteriinspektionen.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.