Nyheter
Guldfågel Idolannonserar i största kampanjen någonsin
Publicerad: 4 september 2008, 07:34
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:41
Guldfågel genomför sin största kampanj någonsin när de med hjälp av kändiskocken, Leif Mannerström, lanserar tunnskivade kycklingfiléer i samband med Idol. "Vi ska vara med i varje Idolprogram under hela säsongen", säger Johan Ekerot, marknadschef på Guldfågel. <b>Se filmen på Dagens Media.</b>
HW
Henrik Widell
- Tunnskivade kycklingfiléer är en nyhet i Sverige men har blivit populärt i Spanien och är på frammarsch i USA. De tunna skivorna gör at man kan tillreda helt nya kycklingrätter, säger Johan Ekerot.
Kocken Leif Mannerström som spelar huvudrollen i reklamfilmen där han tillreder kycklingrullader. Han har också tagit fram speciella recept för kycklingfiléerna som finns direkt på förpackningen och i ställ i butik.
- För oss var det ett givet val att välja den här kommunikationslösningen. För folk som är intresserade av mat är Leif Mannerström en garant för kvalitet.
Huvudmålgruppen för produkten är barnfamiljer och det är också anledningen till att Guldfågel har valt att synas i samband med Idol.
- Vi vill nå familjerna när de är samlade och Idol är ett program med högt samtittande.
Guldfågel ska också annonsera i matmagasin och populärpress med huvudsakligen kvinnliga läsare.
- Det blir allt från Ica-Kuriren, till Femina och Amelia.
Vilken budget har ni för kampanjen?
- Det vill jag inte säga men det här är vår största kampanj någonsin.
Adamsson Appelfeldt Advertising har gjort reklamfilmen.